Polityka prywatności Systemu AnyPark

1.             administrator danych osobowych

1.1          Na potrzeby ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej jako „RODO”), informujemy, że administratorem Twoich danych osobowych jest PANGO POLSKA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą w Warszawie, Al. Solidarności 117 lok. 207, 00-140 Warszawa, zarejestrowana w Rejestrze Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy KRS, pod numerem 0000416715, NIP: 7123271036, REGON: 061400083 (dalej jako „Administrator”).

1.2          We wszelkich pytaniach związanych z gromadzeniem i przetwarzaniem Twoich danych osobowych, można kontaktować się z Administratorem poprzez: przesłanie wiadomości e-mail na adres: kontakt@anypark.pl lub telefonicznie, dzwoniąc na infolinię Biura Obsługi Klienta pod numer: 222-700-100, w dni robocze, w godz.: 8:00 – 18:00.

2.             cel oraz podstawa przetwarzania danych osobowych

2.1          Dane osobowe użytkownika, który korzysta z usług świadczonych przez Administratora za pośrednictwem strony internetowej www.anypark.pl, Aplikacji Mobilnej AnyPark bądź poprzez połączenie z Biurem Obsługi Klienta (dalej jako „Użytkownik”) przetwarzane będą w następujących celach:

2.1.1      umożliwienia świadczenia usług Konta na stronie internetowej Administratora pod adresem: www.anypark.pl, w Aplikacji Mobilnej AnyPark oraz za pośrednictwem infolinii Biura Obsługi Klienta, w tym prowadzenie procedur związanych z zakładaniem Konta Użytkownika i jego zarządzaniem, korzystanie przez Użytkownika z Usług Podstawowych (dokonywanie opłat za parkowanie, wyszukiwanie myjni,vouchery, Autostrady, Bilet PrePaid, Bilety GPS) oraz Usług Premium AnyPark+ (iNie Przepłacaj, Znajdź Parking, Znajdź Auto , Pakiet Firmowy, Moduł Faktur) w ramach założonego Konta, w tym realizacji tych usług, obsługa zgłoszeń i reklamacji, które są kierowane do Administratora oraz kontaktowanie się z Użytkownikiem w celach związanych ze świadczeniem usług - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO, tj. gdy jest to niezbędne do wykonania umowy;

2.1.2      realizacji ciążących na Administratorze obowiązków prawnych, w szczególności wynikających z przepisów o usługach płatniczych, prawa podatkowego i prawa o ochronie konkurencji i konsumentów – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO, tj. gdy przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze;

2.1.3      realizacji prawnie uzasadnionych interesów, polegających w szczególności na zapewnieniu bezpieczeństwa, zarządzaniu stroną internetową www.anypark.pl, infolinią Biura Obsługi Klienta oraz Aplikacją Mobilną AnyPark, doskonaleniu ich, poprawy jakości usług, zapewnieniu, że obecne na niej treści są prezentowane w sposób najbardziej efektywny dla Użytkownika, ochronie praw i dochodzeniu roszczeń, monitorowaniu aktywności Użytkownika, prowadzeniu zestawień, analiz i statystyk na potrzeby własne oraz m.in. operatorów parkingów i innych dostawców świadczonych przez nas usług  – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, tj. gdy jest to niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora lub przez stronę trzecią;

2.1.4      marketingowych – w tym do przekazania Użytkownikom informacji lub umożliwienia wybranym osobom trzecim przekazania informacji o usługach, które, naszym zdaniem, mogą zainteresować Użytkowników oraz do prezentowania nowych usług, ofert, promocji (rabatów), wyświetlania spersonalizowanych treści, kontaktowania się z Użytkownikiem w celach związanych z dozwolonymi działaniami marketingowymi – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO, tj. zgody Użytkownika oraz na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, tj. gdy jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora lub przez stronę trzecią;

2.1.5      wysyłania Użytkownikowi elektronicznego newslettera – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO, tj. zgody użytkownika;

2.1.6      w celu umożliwienia przeglądania treści umieszczonych w ramach strony internetowej pod adresem www.anypark.pl, w związku z wykorzystywaniem plików cookie - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO, tj. zgody wyrażonej przez Użytkownika.

2.2          Podanie danych jest dobrowolne, przy czym w przypadku chęci założenia konta na Naszej stronie internetowej pod adresem www.anypark.pl, w Aplikacji Mobilnej AnyPark lub telefonicznie poprzez kontakt z Biurem Obsługi Klienta oraz skorzystania ze świadczonych przez nas Usług Podstawowych oraz Usług Premium AnyPark+, jest ono konieczne dla realizacji tych usług. Użytkownik może nie wyrazić zgody na przetwarzanie swoich danych osobowych w określonych celach, poprzez niewybranie odpowiednich pól w formularzach, których używamy do zbierania danych. W przypadku udzielenia zgody na przetwarzanie danych w powyższych celach, zgoda ta może być cofnięta w dowolnym momencie, poprzez kontakt z nami pod adresem: kontakt@anypark.pl. Cofnięcie zgody pozostaje bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

3.             ODBIORCY DANYCH OSOBOWYCH

3.1          Możemy udostępnić dane osobowe Użytkownika następującym podmiotom:

3.1.1      w ramach struktury wewnętrznej, w niezbędnym zakresie, wyłącznie upoważnionym pracownikom i osobom współpracującym z Administratorem, w szczególności pracownikom naszego Biura Obsługi Klienta, podmiotom obsługującym nasze systemy informatyczne, zarządcze, marketingowe, księgowe oraz prawne;

3.1.2      dostawcom usług analitycznych, którzy pomagają nam w doskonaleniu i optymalizacji działania naszej strony internetowej pod adresem www.anypark.pl i Aplikacji Mobilnej AnyPark, dostawcom usług marketingowych;

3.1.3      podmiotom, z których usług korzysta Użytkownik, w szczególności operatorom i zarządcom parkingami, garażami i Strefami Płatnego Parkowania, dostawcom usług związanych z wyszukiwaniem myjni;

3.1.4      podmiotowi zewnętrznemu będącemu dostawcą usługi nawigacji w Aplikacji Mobilnej AnyPark prowadzącej do wolnego miejsca parkingowego wraz ze sprawdzeniem szansy na wolne miejsce parkingowe w danej lokalizacji;

3.1.5      agentom rozliczeniowym i dostawcom usług płatniczych, odpowiedzialnym za autoryzację i zatwierdzenie transakcji;

3.1.6      podmiotom realizującym usługi w procesie dostawy do Użytkownika naklejki, np. firmom kurierskim czy pocztowym;

3.1.7      podmiotom uprawnionym do ich żądania na podstawie obowiązujących przepisów prawa oraz organom powołanym do kontroli przestrzegania prawa.

3.2          Każdy odbiorca danych osobowych zobowiązany jest na mocy prawa i umowy zawartej z Administratorem do przestrzegania przepisów RODO oraz przetwarzania danych osobowych Użytkownika tylko w zakresie przewidzianym zawartą umową.

3.3          Informujemy, że dane osobowe Użytkownika mogą być przekazywane i przechowywane poza Europejskim Obszarem Gospodarczym (EOG). Przekazanie może nastąpić wyłącznie do tych państw spoza EOG, które Komisja Europejska w drodze decyzji uznała za zapewniające odpowiedni poziom ochrony danych osobowych, zgodnie z art. 45 RODO, w szczególności do Izraela (na mocy decyzji Komisji Europejskiej z dnia 31 stycznia 2011 r. na mocy dyrektywy 95/46/WE Parlamentu Europejskiego i Rady, w sprawie odpowiedniej ochrony danych osobowych w Państwie Izrael w odniesieniu do zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych 2011/61/UE) i Irlandii (zgodnie z decyzją Komisji Europejskiej z dnia 28 czerwca 2021 r. na mocy dyrektywy 2016/680 Parlamentu Europejskiego i Rady oraz dyrektywy 2016/679 stwierdzające odpowiedni poziom ochrony danych osobowych w Zjednoczonym Królestwie) oraz do innych państw (w szczególności Stanów Zjednoczonych) w oparciu o odpowiednie zabezpieczenia prawne, którymi są w szczególności standardowe klauzule umowne ochrony danych osobowych, zatwierdzone przez Komisję Europejską.

3.4          W ramach prawa dostępu do swoich danych osobowych, w związku z możliwością przekazania danych osobowych Użytkownika poza EOG, Użytkownik ma prawo do uzyskania szczegółowych informacji o stosowanych zabezpieczeniach oraz ich kopii (poprzez kontakt z Administratorem pod adresem e-mail: kontakt@anypark.pl lub przez połączenie się z infolinią Biura Obsługi Klienta pod numerem: 222-700-100).

4.             usługi geolokalizacji

4.1          W celu właściwej realizacji umowy zawartej z Użytkownikiem przetwarzamy m.in. dane osobowe Użytkownika w postaci danych lokalizacyjnych, np. dane lokalizacji miejsca parkowania Użytkownika, za które płatność została wykonana za pomocą Aplikacji Mobilnej AnyPark, wyszukiwanie miejsca w funkcji Znajdź Parking, dane lokalizacyjne Użytkownika podczas przejazdu płatną autostradą w celu wydania przez Administratora e-Biletu za pomocą Aplikacji Mobilnej AnyPark, czy dane lokalizacji Użytkownika w celu skorzystania z usługi Nie Przepłacaj.

4.2          Dane o położeniu Użytkownika pobierane są tylko wtedy gdy wymaga tego skorzystanie z powiązanej z nimi funkcji. Dane o lokalizacji mogą być także wykorzystywane w użytkowanych przez Administratora systemach analitycznych w celach statystycznych. Usługi geolokalizacyjne mogą zostać całkowicie wyłączone przez Użytkownika w ustawieniach swojego urządzenia, jednak wyłączenie funkcji geolokalizacyjnej uniemożliwia korzystanie z niektórych funkcji Aplikacji Mobilnej AnyPark.

4.3          Informujemy, że skorzystanie z usługi Nie Przepłacaj (usługa pozwala na wykrycie sytuacji, w której Użytkownik oddali się od miejsca, w którym zaparkował pojazd, bez wcześniejszego wydania komendy o zakończeniu parkowania) wymaga dostępu do lokalizacji urządzenia Użytkownika „w tle”. W tym celu Aplikacja Mobilna AnyPark zbiera informacje o czasie i miejscu włączenia sesji i czasie i miejscu zakończenia sesji usługi Nie Przepłacaj. Aplikacja Mobilna AnyPark wysyła powiadomienie PUSH do Użytkownika z zapytaniem, czy zatrzymać sesję w przypadku, gdy Użytkownik wraca do pierwotnej lokalizacji oraz gdy Użytkownik podczas włączonej sesji zacznie się poruszać z prędkością większą niż 30 km/h.

4.4          Informujemy, że Aplikacja Mobilna AnyPark z dniem wejścia w życia modułu Bilet GPS uzyska możliwość dostępu do lokalizacji urządzenia Użytkownika „w tle”. Zbieranie danych o lokalizacji przez Aplikację „w tle” nastąpi w przypadku zakupu e-Biletu wydawanego za pomocą Aplikacji Mobilnej AnyPark wykorzystującej funkcję pozycjonowania satelitarnego, gdy nie jest znany węzeł autostrady płatnej, na którym Użytkownik planuje zjazd, którego parametry przejazdu uzupełniane są przez Administratora automatycznie w oparciu o dane geolokalizacyjne Użytkownika podczas przejazd autostradą płatną. Warunkiem prawidłowego wyliczenia opłaty e-TOLL za wydanie e-Biletu jest zapewnienie przez Użytkownika nieprzerwanego dostępu Aplikacji Mobilnej AnyPark do geolokalizacji i transmisji danych.

4.5          W przypadku pozostałych usług świadczonych przez Administratora Aplikacja Mobilna AnyPark nie uzyskuje dostępu do lokalizacji urządzenia Użytkownika "w tle”.

5.             okres przechowywania danych osobowych

5.1          Dane osobowe Użytkownika są przechowywane przez okres trwania umowy zawartej przez Użytkownika z Administratorem - przez okres niezbędny dla realizacji celów, dla których dane osobowe zostały zebrane (np. przez czas posiadania przez Użytkownika konta na stronie internetowej pod adresem www.anypark.pl lub w Aplikacji Mobilnej AnyPark czy do czasu cofnięcia przez Użytkownika udzielonej zgody).

5.2          Dane osobowe Użytkownika są przechowywane także po zakończeniu umowy zawartej przez Użytkownika z Administratorem w innych celach związanych z umową, tj. przez okres: niezbędny do wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa, w szczególności podatkowych i rachunkowych (na podstawie, których Administrator zobowiązany jest do zachowania danych dla udokumentowania spełnienia wymagań prawnych i umożliwienia ich kontroli przez organy publiczne), rozpatrywania i udzielania odpowiedzi na reklamacje, prowadzenia czynności statystycznych i archiwizacyjnych, dochodzenia lub ustalenia roszczeń albo obrony przed takimi roszczeniami, nie dłużej jednak niż do upływu okresu przedawnienia związanych z wykonaniem umowy zawartej pomiędzy Użytkownikiem a Administratorem.

6.             PROFILOWANIE

6.1          Informujemy, że dane osobowe Użytkownika podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu, w związku ze świadczonymi przez nas usługami. Działania te przeprowadzane są na potrzeby prezentowania Użytkownikowi informacji o nowych usługach i promocjach i polegają na dostosowywaniu i prezentowaniu spersonalizowanych treści do zainteresowań i preferencji Użytkowników (np. na podstawie przeprowadzanych analiz dotyczących tego jak często Użytkownik odwiedza naszą stronę internetową).

6.2          Profilowanie, które dokonujemy nie skutkuje podejmowaniem wobec Użytkownika decyzji wywołujących wobec niego skutki prawne lub które wpływają na niego w inny, podobny sposób.

7.             PRAWA UŻYTKOWNIKA

7.1          Informujemy, że Użytkownik ma prawo do żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych oraz prawo żądania ich sprostowania, usunięcia i ograniczenia przetwarzania.

7.2          W zakresie, w jakim podstawą przetwarzania danych osobowych Użytkownika jest przesłanka prawnie uzasadnionego interesu Administratora, Użytkownikowi przysługuje prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania jego danych osobowych.

7.3          W zakresie, w jakim dane osobowe Użytkownika są przetwarzane na podstawie zgody lub na podstawie umowy, a przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany, Użytkownikowi przysługuje prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od Administratora danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego. Dane te Użytkownik może przesłać innemu administratorowi danych.

7.4          W celu realizacji uprawnień w zakresie danych osobowych w szczególności określonych w niniejszym punkcie, Użytkownik może przesłać wiadomość e-mail na adres: kontakt@anypark.pl lub połączyć się z infolinią Biura Obsługi Klienta pod numerem: 222-700-100.

7.5          Każdemu Użytkownikowi przysługuje prawo wniesienia sprzeciwu do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, w przypadku uznania, że doszło do naruszenia jego danych osobowych.